2014 жылы “Spin Sucks” деп аталатын шағын кітаптың арқасында PESO маркетингтік коммуникацияларды стратегиялық жоспарлау моделі ресми түрде іске қосылды. Байланыс индустриясындағы өзгерістер осы модельдің эволюциясына әсер етті. Модельдің 10 жылдық мерейтойы аясында PESO авторы Джини Дитрих (Gini Dietrich) командамен бірге оның жаңартылған нұсқасын ұсынды.
PESO моделінің эволюциясы
Басынан бастап PESO моделі ақылы жарияланымдар мен ақылы жарнамаларды, сондай-ақ жасанды интеллект арқылы жасалған жарияланымдарды, әлеуметтік желілердегі хабарламаларды және т. б. біріктіруге арналған. Бұл ақылы байланыс арналары (Paid media), БАҚ-та ақысыз жасалған жарияланымдар немесе алынған арналар (Earned media), сондай-ақ әлеуметтік медиа басылымдары (Shared) және т. б. меншікті корпоративтік медиа, меншікті платформалар (Owned media). Соңғы жылдары модель саладағы жаңа тенденциялар мен қиындықтарды көрсететін айтарлықтай өзгерістерге ұшырады.
PESO моделі 2020 жылы
Жаңартылған PESO графикасы
Сонымен, биылғы жылы үлкен өзгерістердің бірі модельге неғұрлым стратегиялық көзқарастың көрінісі болды. Жаңа нұсқа медианың әр түрін пайдаланудан және оларды бөлісуден күтілетін нәтижелерге баса назар аударады. Бұған сенім, тарату (дистрибьюция), әңгімелер, мақсатты аудиторияға жету және басқалар сияқты аспектілер кіреді.
Орталықта E-E-A-T қосу
Сонымен қатар, жаңартылған модельдегі ең маңызды өзгеріс-тәжірибе, сараптама, бедел және сенім (E-E-A-T) сияқты нарықтық критерийлерге ерекше назар аудару. Бұл шынайылық пен мазмұн сапасы шешуші рөл атқаратын заманауи ортада сенім мен беделді қалыптастырудың маңыздылығын көрсетеді.
Paid media-дағы өзгеріс
Ақылы жарияланымдар мен жарнамалар әлі де трафикті, әлеуетті клиенттерді, жанкүйерлерді және т.б. құрумен байланысты. Бұл блокты инфлюенс-маркетингі және оқиға маркетингі сияқты маркетингтік коммуникацияларды қосу арқылы модель жасаушылар өрісін кеңейтті, өйткені олар Paid media-мен қиылысады, сонымен қатар лидогенерацияны бөлек ішкі санат етіп бөлген.
Earned media-дағы өзгерістер
Earned media санатындағы ең үлкен өзгеріс — журналистер мен блогерлерден тегін жарияланымдар алу – бұл бір ғана аспект. Модель сонымен қатар, TikTok платформасындағы жаңалықтар жүргізушілерінің жазбаларын, әсер етушілермен қарым-қатынасты, Х (бұрынғы Twitter) және Reddit платформаларындағы журналистермен өзара әрекеттесуді және кері байланыс сайттарын қосты. Дәл осы санатқа ұсыныстар, ауызша сөз, блогерлермен, инвесторлармен және әсер етушілермен қарым-қатынас, шолу сайттары және кері байланыс сайттары кіреді.
Shared media-дағы өзгерістер
Shared media да өзгерді және қазір оның құрамына шолулар, форумдар, ескертулер, жеке әлеуметтік желілер мен мессенджерлер (WhatsApp, Slack және Discord сияқты), YouTube Shorts, Instagram және TikTok әлеуметтік медиа мониторингі және т. б. кіреді.
Owned media-дағы өзгерістер
Бұл арна қазір кеңейтілген және ол қазір блогтарды, веб-сайттарды, подкасттарды, бейнелерді, тікелей эфирді, әңгімелеуді, бренд журналистиканы, ішкі коммуникацияларды, іздеу генеративті тәжірибесін және генеративті жасанды интеллектті қамтиды.
PESO моделі 2024 жылы
PESO моделінің болашағы
Болашақта PESO™ моделі дами береді және модель авторлары ЖИ-пен тығыз интеграцияны, мазмұнның шынайылығының маңыздылығын арттыруды, жаңа медиа платформалардың пайда болуын және аналитика мен тиімділікті өлшеуді күшейтуді күтеді.
Осылайша, PESO™ моделі стратегиялық жоспарлау мен коммуникациялық тапсырмаларды орындаудың негізгі құралы болып қала береді, бұл саладағы өзгерістерге икемділік пен бейімделуді қамтамасыз етеді.