Z буыны: олармен қалай араласуға болады?

Қазіргі уақытта Z буынының тұтынушылары бүкіл планета халқының шамамен 27% құрайды, бұл оларды ең үлкен топқа айналдырады. Сонымен қатар, батыс елдеріндегі барлық тұтыну шығындарының 44% – ы Z буынынан тиесілі.  Z буынының тұтынушылық беталыстары өзекті тақырыптардың бірі екендігі жаңалық емес. Әр компания немесе бренд Z буынының назарын аудару тәсілдерін іздейді.

Бұл мақсат үшін ең жақсы әдіс қандай?

Олардың құндылықтарына назар аударыңыз! (олардың құндылықтарына зер салыңыз). Z буыны-1997 және 2012 арасында дүниеге келген жастар. Олар артық ақпарат көп  әлемінде өсті. Сондықтан олар зерттеуді, әсіресе бұл қай брендті таңдау керек сұрағына байланысты болса, оны қалай жүргізу керегін біледі. BBMG and GlobeScan зерттеулеріне сәйкес, Z буынының тұтынушылары бизнестің мақсаты «Қоғамға қызмет ету» деп үш есе жиі айтады. Z буынының өкілдері басқа ұрпақтармен салыстырғанда теңдік құқықтары туралы екі есе көбірек қамқорлық жасайды. Сонымен қатар,олар корпорацияның қоғам мүддесі үшін жұмыс істейтініне, егер компания мұны өз іс-әрекеттерімен көрнекі көрсетсе ғана көз жеткізеді. Бірақ, сол зерттеу Z буынының тұтынушылары бизнестің қоғам мүддесі үшін әрекет ететініне әрең сенетінін анықтады.

Маркетологтар Z буынына компанияның мүдделерін қалай көрсетуі керек?

Жауап бір сөзден тұрады: шынайылық. Z буынының тұтынушылары технология оларға бүкіл әлемдегі адамдармен байланыс орнатуға мүмкіндік беретін уақытта өмір сүруде. Алдыңғы ұрпақ мұндай мүмкіндікті ала алмады. Технология оларға дауыс беру құқығын береді. Егер сіз жаңалықтарға назар аударатын болсаңыз, онда Z буынының мүшелері өз құндылықтарын қалай көрсететінін және олар үшін шынымен маңызды нәрсені байқай аласыз. Жаңалықтарға мұқият назар аударған жөн. Өйткені жаңалықтар платформасы Z буынының мүшелерінің өз аузынан олардың құндылықтары туралы және олар үшін шынымен не маңызды екенін білуге мүмкіндік береді. Нәтижесінде, Z буынының тұтынушылары мақсатқа (cause-driven) және пайдаға бағытталған белгілі бір құндылықтары бар  кәсіпкерлерге артықшылық береді.

Aaries киім брендінің мысалын қарастырайық. 2015 жылы олар барлық хабарландыруларында фотосуреттерді өңдеуге тыйым салды. Нәтижесінде, 2019 жылдың бірінші жартыжылдығында олардың сатылымы 14% – ға дейін көтерілді. Сонымен қатар, Victoria ‘ s Secret компанияның брендингіне ешқандай өзгеріс енгізген жоқ. Сондықтан олардың сатылымы 5% – ға қысқарды. Z буыны маркетингтік қадамдар арқылы өздерінің құндылықтары мен сәйкестігін (түпнұсқалығын, шындық) көрсететін брендтерді қолдауға тырысады.

Көбінесе Z буыны біздің әлемге өзгерістер енгізетін компанияларға ықпал етеді. Тұрақты даму (тұрақтылық, сенімділік) маңызды рөл атқарады. CGS зерттеуі көрсеткендей, сауалнамаға қатысқандардың 68% – ы брендтің тұрақты дамуын (тұрақтылық, сенімділік) олардың сатып алу шешіміне әсер ететін маңызды факторлардың бірі ретінде көрсетті. Z буынының сатып алушылары тұрақты (сенімді) өнімдер үшін 50-100% артық төлеуге бейім. Тұрақты дамуға (тұрақтылық, сенімділік) баса назар аудару бұл тұтынушыларға олардың құндылықтары туралы ойлайтыныңызды көрсетудің ең жақсы жолы болып табылады.

Егер сіз Z буынының назарын өз компанияңызға аударғыңыз келсе, онда сіз олардың құндылықтарымен бөлісетіндігіңізді көрсетуіңіз керек — және бұл шынымен де білдіретін болуы керек.

Сіздің назарыңызға компанияның құндылықтарын жеткізудің үш әдісі:

  1. Ашылыңыз

Технологияның дамуының арқасында Z буынының компаниялардың «сахна артындағы» туралы хабардарлығы бірнеше есе өсті. Z буыны ашықтық пен шынайылықты (сенімділік, шынайылық) жоғары бағалайтынын ескере отырып, «айқын емес» брендтерді не күтіп тұрғанын түсіну қиынға соқпайды. Z буыны сенбейтін немесе сенім білдірмейтін компанияларды елемеуден қорықпайды. Z буыны сатып алу туралы шешім қабылдағанға дейін әрқашан тек баға туралы емес сұрақтар қояды. Алайда, бұның да маңызы аз емес. Сатып алушылар брендке қатысты барлық нәрсені білгісі келеді— компания қызметкерлерді қалай басқарады, оларға қанша төлейді, өнім үшін материалдарын қайдан алады (мысалы, Старбакс кофе дәндерін қайдан алады немесе Найк кроссовкаларын қалай жасайды). Маркетологтар барлық қызықтыратын ақпараттың бірнеше қанағаттанбаған қоңыраулардан кейін ғана емес, бірден ашық болуына көз жеткізуі керек.  Сіздің бизнесіңіз және онда болып жатқан процестер туралы клиенттеріңізбен әрқашан ашық болыңыз. Ақыр соңында, болашақта жағымсыз нәрсеге тап болғаннан гөрі, басынан бастап адал болған жақсы.

  1. Қайтарымның басымдығы

Z буынының мақсаттарына қарамастан, сіз өзіңіздің бизнесіңіздің сіз жасаған мазмұнның әр бөлігімен қалай келетінін білуіңіз керек. Бүгінгі таңда клиенттер бұрын-соңдыда қарағанда қырағы: олар компания туралы бәрін оның құрылуынан бастап біле алады және сатып алу туралы тиісті шешімдер қабылдай алады. Алдыңғы ұрпақтар компаниялардың жауапкершілігі туралы ойлаған жоқ деп айтуға болмайды. Мәселе мынада, өткен онжылдықтарда қазіргідей таңдау сан алуандығы болған жоқ. Осы себепті, тұтынушылар қазіргі уақытта корпоративтік жауапкершілікпен (corporate responsibility) айналысатын брендтерді іздейді.

Егер сізге корпоративтік жауапкершілікке басымдық беру үшін көбірек негіз қажет болса, Harvard Business Review есебінде жоғары мақсаттары бар компаниялар нарықтан жылына 5-7% озып кететіні аталғанын ескеріңіз.

Z буыны өздерін біздің әлем үшін ғана емес, қоғам мен жергілікті бизнес үшін де үлкен және жақсы нәрсенің бір бөлігі ретінде сезінгісі келеді. Олар жұмсалған әрбір доллармен жақсы нәрсе істеп жатқанын білгісі келеді.

Сіздің маркетингтік күш-жігеріңіз сіздің компанияңыздың қоғамды жақсартуға деген адалдығын көрсететініне көз жеткізіңіз. Бұл брендтің тұрақтылығын қамтамасыз ету, адал сауда тәжірибесі және жергілікті өндірілген өнімдер арқылы жүзеге асырылуы мүмкін

Корпоративтік жауапкершілікке деген ұмтылыстарыңызды брендтің негізгі бөлігіне айналдырыңыз, содан кейін Z буыны сіздің тарихыңызды өз тарихыңызға айналдырады

  1. Сіздің бірегейлігіңіз туралы айтыңыз.

Есіңізде болсын, тұтынушылар бренд жасаған әрбір қадамды сынайды. Мысалы, егер біреу старбаксқа барып, салқын кофе алса, онда бүкіл әлем бұл туралы біледі. Бұл пессимистік көзқарас сияқты көрінуі мүмкін, бірақ бұл брендтер үшін өз бизнесінің шынайы, мөлдір және нақты тарихын айту арқылы алда болу қаншалықты маңызды екенін көрсетеді. Әрбір компанияның айтуға тұрарлық тарихы бар және ол сіздің маркетингтік стратегияңыздың, рухыңыздың, мәдениетіңіздің және брендіңіздің ажырамас бөлігі болады. Z буыны сатып алудан бұрын осындай оқиғаларды тыңдайды. Ойланыңыз: адамдар техникалық қызмет көрсету маманын немесе жаңа аяқ киімді тапқысы келгенде, олар зерттеу жүргізеді және пікірлерді оқиды. Мұның бәрі сіздің бренд сипаттамаңыздың маңызды бөлігі болып табылады.

Сіздің бизнесіңіздің тарихы тек сыртқы пайдалану үшін маңызды емес. Брендтің сипаттамасымен жұмыс жасай отырып, сіз өз компанияңыздың мәдениетін қайта анықтайсыз және нығайтасыз. Егер қызметкерлердің өздері бұл туралы айтатын болса, компанияның тарихы клиенттерге түсінікті болады.

Бұрын айтылғандай,  Z буынының назарын аударғысы келетін компаниялар үшін маркетингтік күш-жігерді өз құндылықтарына бағыттау маңызды.Есіңізде болсын, қазіргі ұрпақ өте қырағы. Егер сіз шынайы (сенімді, соған сәйкес) көрінгіңіз келсе, сіз барлық істеріңізде шынайылықты көрсетуіңіз керек.

Z буынының тұтынушыларына қоғамға қамқор екеніңізді көрсетіңіз. Өз кезегінде тұтынушылардың келесі буыны сіздің компанияңызға қамқорлық жасайды.